Linkek a témában:
Mi az élménypedagógia és mire jó?
A hagyományos oktatásban a tudás forrása főként a tanár, aki azon tevékenykedik, hogy a tudást előadással, olvasmányok útján vagy más formában átadja a diákoknak, Az élménypedagógiában viszont ún. facilitálás folyik, a tudás forrása a tanuló saját tapasztalata, a pedagógus, a facilitátor segíti őt abban, hogy saját tanulási folyamata iránt minél inkább elkötelezetté váljon.
Mi a kalandterápia?
A Kalandterápia, az élménypedagógia pszichoterápiás alkalmazása igen fiatal diszciplina és az elmúlt néhány évtized, amely ennek a terápiás módszernek a múltját jelenti, nem volt elég ahhoz, hogy letisztuljanak a fogalmi meghatározások és azok tartalmai.
„Nem szeretnék soha másik iskolába járni”
Először hallottam anyukát áradozni egy iskoláról, és olyat is, aki azt mondja, hogy a gyereke szeret iskolába járni. Utána kellett járnom!
Élménypedagógiai képzések
Az élmény-és kalandpedagógia alapelveit, eszköztárát, módszertanát sajátíthatják el, sajátélmény megszerzésén keresztül, egy védett támogató közegben, ahol a tapasztalati helyzetek megélésén és feldolgozásán, és azok adaptálásán túl, a tapasztalati helyzetekről, mint eszközről, azok felhasználásáról, és módszertanáról kapnak ismereteket a résztvevők.
Meghatározás
Az erdei iskola olyan, a környezet adottságaira építő többnapos tanulási forma, ahol a tananyag szervesen összefügg a tanítás helyszínével. A tudás tárgya az iskola természeti környezete, amiről a tanulók ismeretbővítő és képességfejlesztő céllal, aktív tevékenységen keresztül, főképp kooperatív tanulási technikák, kommunikációs gyakorlatok és projektmódszer alkalmazásával szereznek ismereteket.